Zastępca Przewodniczącej - Ilona Banasiewicz
Członkowie Komisji:
Zakres działania Komisji:
1. Wstępna kontrola formalna wniosku o wpis na listę radców prawnych pod kątem kompletności złożonych dokumentów i oświadczeń.
2. Przygotowanie rocznego planu pracy Komisji oraz okresowych sprawozdań i przedstawienie ich do zatwierdzenia przez Radę i Zgromadzenie Radców Prawnych.
3. Przygotowanie treści wezwań do usunięcia stwierdzonych braków formalnych złożonych wniosków.
4. Merytoryczna analiza złożonych dokumentów pod kątem spełnienia wymagań ustawowych przez wnioskodawców, w tym przegląd akt osobowych z miejsca zatrudnienia wnioskodawcy oraz innych dokumentów związanych z wnioskiem o wpis na listę radców prawnych ( np. akt dyscyplinarnych).
5. Przeprowadzanie rozmowy z wnioskodawcą i ocena wnioskodawcy pod kątem spełnienia przesłanek rękojmi należytego wykonywania zawodu radcy prawnego i nieskazitelnego charakteru, na podstawie zgromadzonego materiału i przeprowadzonej rozmowy.
6. Przygotowywanie projektów pism kierowanych do wnioskodawcy lub podmiotów trzecich w zakresie rozpoznawanego wniosku.
7. Sporządzenie projektu uchwał w zakresie wpisu lub odmowy i przedstawienie stanowiska Komisji na najbliższe posiedzenie Rady.
8. Sporządzenie projektu uzasadnienia uchwał podjętych przez Radę w zakresie spraw rozpoznawanych przez Komisję w ciągu 7 dni od daty podjęcia uchwały.
9. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dziekana lub Prezydium Rady w zakresie działania Komisji.
10. Posiedzenia Komisji odbywają się wg potrzeb wynikających z realizacji zadań.
11. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Jego Zastępca.
12. Przewodniczący Komisji odpowiada za terminowe załatwianie spraw objętych zakresem działania Komisji, a także za przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady.
Zastępca Przewodniczącego - Elwira Skoczek
Członkowie Komisji:
Zakres działania Komisji:
1. Przygotowanie rocznego planu pracy oraz okresowych sprawozdań i przedstawienie ich do zatwierdzenia Radzie oraz Zgromadzeniu Radców Prawnych.
2. Organizowanie, inicjowanie dodatkowych (nieobowiązkowych) szkoleń dla aplikantów radcowskich we współpracy z Komisją ds. Doskonalenia Zawodowego i Współpracy Zagranicznej.
3. Załatwianie wszelkich spraw osobowych aplikantów we współpracy z Komisją ds. Integracji Zawodowej i Spraw Socjalnych, Skarbnikiem i Głównym Księgowym Okręgowej Izby Radców Prawnych w Kielcach w tym:
4. Opiniowanie wniosków o przeniesienia aplikantów na ich wniosek pomiędzy Izbami.
5. Opiniowanie wniosków o wpis na listę aplikantów radcowskich.
6. Opiniowanie wniosków o wyznaczenie patrona lub o zmianę patrona.
7. Organizowanie przy udziale Kierowników Szkolenia Aplikantów egzaminu radcowskiego oraz kolokwiów rocznych i egzaminów wstępnych.
8. Wstępna kontrola formalna wniosku o wpis na listę radców prawnych pod kątem kompletności wymaganych dokumentów osób, które zdały egzamin radcowski.
9. Przygotowywanie projektów uchwał w zakresie rozpatrywanych spraw na najbliższe posiedzenie Rady oraz projektów pism kierowanych do aplikantów z zakresu działania Komisji.
10. Przygotowywanie projektów uzasadnień podjętych przez Radę uchwał w ciągu 7 dni od daty podjęcia uchwały.
11. Opracowywanie przy udziale Kierowników Szkolenia Aplikantów, Skarbnika i Głównego Księgowego Okręgowej Izby Radców Prawnych w Kielcach planu kosztów aplikacji oraz analiza tych kosztów w trakcie roku kalendarzowego.
12. Ścisła współpraca z Kierownikami Szkolenia Aplikantów.
13. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dziekana lub Prezydium Rady w zakresie działania Komisji.
14. Posiedzenia Komisji odbywają się wg potrzeb wynikających z realizacji zadań.
15. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Jego Zastępca.
16. Przewodniczący odpowiada za pracę Komisji i za przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady.
17. Przewodniczący przedstawia Radzie projekty uchwał w sprawach aplikantów radcowskich.
Zastępca Przewodniczącej: Anna Lepiarczyk
Członkowie Komisji:
Zakres działania Komisji:
1. Przygotowywanie rocznych planów szkoleń oraz okresowych sprawozdań i przedstawienie ich do zatwierdzenia Radzie oraz Zgromadzeniu Radców Prawnych.
2. Organizowanie szkoleń zgodnie z planem z uwzględnieniem zasad dokształcania i doskonalenia zawodowego określonych przez Krajową Radę Radców Prawnych.
3. Przygotowywanie informacji dla radców prawnych i aplikantów radcowskich o terminach i tematyce szkoleń.
4. Przygotowywanie projektów uchwał w zakresie rozpoznawanych spraw na najbliższe posiedzenie Rady oraz projektów uzasadnień podjętych przez Radę uchwał w tym zakresie w ciągu 7 dni od daty podjęcia uchwały.
5. Przygotowywanie umów z placówką w której odbywać się będzie szkolenie oraz umów z wykładowcami, przy ścisłej współpracy ze Skarbnikiem Rady i Głównym Księgowym Okręgowej Izby Radców Prawnych w Kielcach.
6. Określanie wysokości kosztów szkolenia i rozliczanie kosztów odbytego szkolenia, przy współpracy ze Skarbnikiem Rady i Głównym Księgowym, Okręgowej Izby Radców Prawnych w Kielcach.
7. Monitorowanie i kierowanie pism do radców prawnych zagrożonych nieosiągnięciem wymaganej ilości punktów zgodnie z uchwałą Krajowej Rady Radców Prawnych w tym zakresie oraz innych pism w zakresie rozpatrywanych spraw.
8. Przygotowywanie materiałów do wystawiania zaświadczeń o odbytych szkoleniach.
9. Analiza przedstawionych przez radców prawnych dokumentów o odbytych szkoleniach poza Izbą i przyznanie punktów zgodnie z uchwałą Krajowej Rady Radców Prawnych w tym zakresie.
10. Współpraca z Krajową Radą Radców Prawnych i Centrum Kształcenia Ustawicznego w zakresie pozyskiwania środków na szkolenia, a także w zakresie tematyki szkoleń, przygotowywanie w tym zakresie wniosków.
11. Współpraca ze Skarbnikiem Rady i Głównym Księgowym Okręgowej Izby Radców Prawnych w Kielcach w zakresie ustalania planu finansowego szkoleń i jego realizacji.
12. Inicjowanie i organizacja współpracy z zagranicznymi odpowiednikami organów samorządu radców prawnych.
13. Współpraca z Przedstawicielem Krajowej Rady Radców Prawnych przy Unii Europejskiej z siedzibą w Brukseli.
14. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dziekana lub Prezydium Rady w zakresie działania Komisji.
15. Posiedzenia Komisji odbywają się wg potrzeb wynikających z realizacji zadań.
16. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Jego Zastępca.
17. Przewodniczący Komisji wyznacza członków Komisji, którzy uczestniczą w organizacji danego szkolenia.
18. Przewodniczący Komisji odpowiada za terminowe załatwianie spraw objętych zakresem działania Komisji, a także za przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady w tym za przygotowanie projektów uchwał z zakresie działania Komisji.
Zastępca Przewodniczącego: Aleksandra Hojnowska
Członkowie Komisji:
Zakres działania Komisji:
1. Przygotowanie rocznego planu pracy Komisji oraz okresowych sprawozdań i przedstawienie ich do zatwierdzenia Radzie oraz Zgromadzeniu Radców Prawnych.
2. Organizowanie imprez sportowych, spotkań okolicznościowych dla radców prawnych i aplikantów radcowskich, a także dla emerytów i rencistów Izby.
3. Opiniowanie wniosków radców prawnych i aplikantów radcowskich w sprawach udzielenia pomocy finansowej, umorzeń składek członkowskich lub innych należności, z wyłączeniem opłat za aplikację.
4. Przygotowywanie projektów uchwał w zakresie rozpatrywanych spraw na najbliższe posiedzenie Rady oraz projektów pism kierowanych do radców prawnych i aplikantów radcowskich w zakresie rozpatrywanych spraw.
5. Sporządzanie projektów uzasadnień uchwał, podejmowanych przez Radę w zakresie spraw rozpatrywanych przez Komisję w ciągu 7 dni od daty podjęcia uchwały.
6. Współpraca ze Skarbnikiem Rady i Głównym Księgowym w zakresie załatwiania spraw o pomoc finansową i umorzeń należności.
7. Udział w organizacji akcji „pro bono” w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Kielcach.
8. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dziekana lub Prezydium Rady w zakresie działania Komisji.
9. Posiedzenia Komisji odbywają się wg potrzeb wynikających z realizacji zadań.
10. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Jego Zastępca.
11. Przewodniczący Komisji wyznacza Członków Komisji do organizacji przedsięwzięć sportowych i organizacji spotkań okolicznościowych.
12. Przewodniczący odpowiada za terminowe załatwianie spraw, przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady, a także za realizację planu pracy Komisji.
Zastępca Przewodniczącej: Monika Tam-Pastwa
Członkowie Komisji:
Zakres działania Komisji:
1. Przygotowanie rocznego planu pracy Komisji oraz okresowych sprawozdań i przedstawienie ich do zatwierdzenia Radzie oraz Zgromadzeniu Radców Prawnych.
2. Przygotowywanie projektów uchwał w zakresie rozpatrywanych spraw na najbliższe posiedzenie Rady oraz projektów pism kierowanych do radców prawnych i aplikantów radcowskich w zakresie rozpatrywanych spraw.
3. Sporządzanie projektów uzasadnień uchwał, podejmowanych przez Radę w zakresie spraw rozpatrywanych przez Komisję, w ciągu 7 dni od daty podjęcia uchwały.
4. Tworzenie rozwiązań propagujących wiedzę o roli radcy prawnego w społeczeństwie.
5. Podejmowanie działań mających na celu wzmocnienie wizerunku zawodu radcy prawnego jako zawodu zaufania publicznego.
6. Udział w przedsięwzięciach organizowanych przez OIRP Kielce, które promują zawód radcy prawnego.
7. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dziekana lub Prezydium Rady w zakresie działania Komisji.
8. Posiedzenia Komisji odbywają się wg potrzeb wynikających z realizacji zadań.
9. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Jego Zastępca.
10. Przewodniczący Komisji wyznacza Członków Komisji do realizacji poszczególnych zadań mieszczących się w zakresie działania Komisji.
11. Przewodniczący odpowiada za terminowe załatwianie spraw, przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady, a także za realizację planu pracy Komisji.
Zastępca Przewodniczącej OZW: Marcin Żmuda
Wizytatorzy:
Do zadań Okręgowego Zespołu Wizytatorów należy:
Przeprowadzanie wizytacji w celu oceny wykonywania zawodu i przestrzegania zasad etyki przez radców prawnych w sytuacjach określonych w art. 16, 19 i 222 ustawy o radcach prawnych, na żądanie Krajowej Rady Radców Prawnych i jego Prezydium, Prezesa Krajowej Rady Radców Prawnych, Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych i jej Prezydium oraz Dziekana Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych
Zastępca Przewodniczącej: Marcin Żmuda
Członkowie Komisji:
Zakres działania Komisji:
1. Reprezentowanie przez Komisję, OIRP w kontaktach ze szkołami, partnerami oraz wykładowcami biorącymi udział w Projekcie „Świadomy swoich praw obywatel”.
2. Wyznaczanie osób do zadań merytorycznych w Projekcie.
3. Dokonywanie podziału zadań merytorycznych między poszczególne osoby biorące udział w Projekcie, w tym między członków Komisji.
4. Weryfikowanie zrealizowanych w szkołach zajęć przez poszczególnych wykładowców, na podstawie przedłożonych przez nich sprawozdań.
5. Zwoływanie spotkań roboczych przez Koordynatora - w miarę potrzeb.
6. Koordynacja oraz kontrola działań związanych z realizacją Projektu w ramach Komisji.
7. Koordynacja prowadzenia akcji informacyjnej o Projekcie.
8.Przedkładanie przez Komisję na wniosek Rady i Dziekana OIRP bieżących informacji o realizacji Projektu.
9.Przygotowywanie rocznego sprawozdania dla Rady OIRP o przebiegu realizacji Projektu.
10. Prowadzenie dokumentacji rozliczania zajęć prowadzonych przez wykładowców w szkołach na podstawie sprawozdań przedłożonych przez wykładowców.
11. Podsumowanie realizacji projektu w danym roku, poprzez zorganizowanie spotkania organizacyjnego.
12. Przekazywanie dokumentacji projektu do archiwizowania w OIRP.
Zastępca Przewodniczącego: Monika Wierzbowska
Członkowie Komisji:
Zakres działania Komisji:
1. Komisja rozpatruje sprawy związane z:
.2. Udzielanie opinii, wyjaśnień i interpretacji w sprawach związanych z wykonywaniem zawodu radcy prawnego na żądanie radców prawnych, organów samorządu radców prawnych, organów administracji publicznej, organów wymiaru sprawiedliwości, pracodawców i klientów.
3. Przygotowywanie projektów pism kierowanych do wnioskodawcy lub podmiotów trzecich w zakresie rozpoznawanego wniosku.
4. Sporządzenie projektu uzasadnienia uchwał podjętych przez Radę w zakresie spraw rozpoznawanych przez Komisję w ciągu 7 dni od daty podjęcia uchwały.
5. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dziekana lub Prezydium Rady w zakresie działania Komisji.
6. Posiedzenia Komisji odbywają się wg potrzeb wynikających z realizacji zadań.
7. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Jego Zastępca.
8. Przewodniczący Komisji odpowiada za terminowe załatwianie spraw objętych zakresem działania Komisji, a także za przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady.
Członkowie Zespołu:
Komisja Rewizyjna wykonuje swoje zadania poprzez Kontrolę polegającą na: